Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

Padlet

Ψηφιακός Πίνακας Ανακοινώσεων (Online Virtual Wall)

Ο ψηφιακός διαδικτυακός πίνακας ανακοινώσεων είναι ένα διαδικτυακό περιβάλλον, στο οποίο οι χρήστες μπορούν να αναρτούν και να δημοσιεύουν πολυμεσικό υλικό.  Η πρόσβαση σε αυτό το περιβάλλον μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε φυλομετρητή (browser) ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή αλλά και από οποιαδήποτε κινητή συσκευή, όπως το LapTop, το Tablet και το έξυπνο κινητό τηλέφωνο (SmartPhone). Πρόκειται για ένα ψηφιακό «εργαλείο», στο οποίο οι χρήστες μπορούν να εκφράσουν σκέψεις σχετικά με θέματα της επιλογής τους. Μοιάζει με ένα κομμάτι χαρτί, με έναν πίνακα ανακοινώσεων αλλά βρίσκεται στο διαδίκτυο.
Διαδικτυακά εργαλεία δημιουργίας ψηφιακού πίνακα ανακοινώσεων 
Στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλά δωρεάν εργαλεία για τη δημιουργία ψηφιακού πίνακα ανακοινώσεων, κάποια από τα οποία είναι τα ακόλουθα:
GroupZap (http://groupzap.com/)
lino (http://en.linoit.com/)
note.ly (http://note.ly/#)
NoteApp (https://noteapp.com/)
Padlet (https://el.padlet.com/)
Ας γνωρίσουμε το  Padlet (https://el.padlet.com/)
Το Padlet  είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο που επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να συλλέγουν πληροφορίες από το διαδίκτυο και να τις αναρτούν πάνω στον ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων με τη μέθοδο «σύρε και τοποθέτησε» (drag and drop). Βίντεο, κείμενα, υπερσύνδεσμοι, εικόνες μπορούν να προστεθούν στον πίνακα ανακοινώσεων και να οργανωθούν, όπως ακριβώς θα οργανωνόταν και ένας κανονικός πίνακας ανακοινώσεων γεμάτος ανακοινώσεις. Οι μαθητές/χρήστες μπορούν ακόμη να  «αναρτήσουν» αρχεία που έχουν δημιουργήσει, όπως σημειώσεις μαθημάτων ή εργασίες. Η εφαρμογή επιτρέπει την κοινή χρήση ενός πίνακα από περισσότερα άτομα, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα για ομαδοσυνεργατικές εργασίες ή projects. Από την στιγμή που οι μαθητές/χρήστες έχουν δημιουργήσει έναν πίνακα ανακοινώσεων, μπορούν να μοιραστούν το περιεχόμενο του μέσω των δημοφιλών κοινωνικών δικτύων (Facebook, Twitter, κ.α.), να το εξάγουν ως αρχείο, να το ενσωματώσουν σε ιστολόγια ή blog και - για τους προχωρημένους τεχνολογικά - να το μετατρέψουν σε έναν QR κωδικό (Quick Response Code). Φυσικά, υπάρχει η δυνατότητα να ελέγξει κανείς το απόρρητο του τοίχου του και να επιλέξει προσωπική ή περιορισμένη προβολή.
Πιο αναλυτικά, τα χαρακτηριστικά του Padlet είναι τα ακόλουθα:
  • είναι πολύ εύκολο στη χρήση και έχει μια φιλική διεπαφή (interface) προς το χρήστη
  • είναι web-based και δεν απαιτεί καμία εγκατάσταση λογισμικού
  • επιτρέπει στον χρήστη να προσθέσει εύκολα σημειώσεις, κείμενα, εικόνες, βίντεο, και τα σχέδια του στον τοίχο του
  • παρέχει μια ευρεία ποικιλία διατάξεων για να διαλέξει ο κάθε χρήστης
  • λειτουργεί σε πολλές συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των κινητών τηλεφώνων
  • κάθε Padlet τοίχος που δημιουργείται μπορεί να ενσωματωθεί σε ιστολόγιο ή/και σε ιστοσελίδα
  • ενισχύει τη συλλογική εργασία, καθώς πολλά άτομα μπορούν να δημοσιεύουν στον ίδιο τοίχο ταυτόχρονα.
  • κάθε τοίχος Padlet μπορεί να εξαχθεί σε μια ποικιλία μορφών, όπως: PDF, εικόνα, CSV, Excel.
  • είναι εντελώς δωρεάν

Εκπαιδευτική Αξιοποίηση του ψηφιακού πίνακα ανακοινώσεων Padlet

Το συγκεκριμένο διαδικτυακό εργαλείο έχει πολλούς τρόπους χρήσης στην τάξη. Ενδεικτικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί:
  • ως ένα αποθετήριο ανατροφοδότησης, όπου οι μαθητές δημοσιεύουν σχόλια ή/και τις απόψεις τους για το τι μαθαίνουν και πού χρειάζονται βοήθεια
  • ως εργαλείο brainstorming. Ένας τοίχος Padlet για όλη την τάξη μπορεί να αποτελέσει χώρο συλλογής και διαμοιρασμού των ιδεών των μαθητών για ένα συγκεκριμένο θέμα
  • ως portfolio των μαθητών, όπου παρουσιάζεται η καλύτερη δουλειά τους
  • ως ζωντανό WebQuest (ιστοεξερεύνηση), όπου οι μαθητές μπορούν να προσθέτουν διαρκώς νέες συνδέσεις
  • ως χώρος ανάρτησης βασικών κανόνων (π.χ. Γραμματικής ή Συντακτικού), όπου οι ενδιαφερόμενοι θα ανατρέχουν ανά πάσα στιγμή
  • ως σημείο συλλογής όλων των video του YouTube που σχετίζονται με ένα κεφάλαιο/ενότητα ενός μαθήματος
  • ως χώρος δημοσίευσης των εργασιών της επόμενης μέρας και υπενθύμισης των υποχρεώσεων των μαθητών για το σπίτι
  • ως σελίδα κριτικής βιβλίων, όπου οι μαθητές δημοσιεύουν τις κριτικές για τα βιβλία που διαβάζουν
  • ως ένας ανοιχτός χώρος συζήτησης, όπου οι μαθητές συμμετέχουν σε ομαδικές συζητήσεις και διαδραστική ανταλλαγή ιδεών
  • ως χώρος διαδραστικής αφήγησης. Ο εκπαιδευτικός ξεκινά τη δημιουργία μιας ιστορίας και ζητά από τους μαθητές να πληκτρολογήσουν τις ιδέες τους, να προσθέσουν υλικό και να συνεχίσουν πολυτροπικά την αφήγηση της ιστορίας, δίνοντας οι ίδιοι πολλές διαφορετικές εκδοχές στην εξέλιξή της.
  •  
  • Ας δούμε πώς δημιουργούμε λογαριασμό στο  Padlet   
  • Και πώς δημιουργούμε έναν ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων εδώ 
  • Ας δούμε κι ένα παράδειγμα   http://padlet.com/helkrik/ng8blx6cx9lh

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου